Paweł Grzesiak z branżą internetową związany jest od 2000 roku. Początkowo pomysłodawca i właściciel niekomercyjnych witryn, następnie autor interdyscyplinarnych publikacji prasowych i książkowych o designie, programowaniu, marketingu i sprzedaży w sieci, a wreszcie właściciel agencji interaktywnej z Krakowa, zajmującej się designem i produkcją oprogramowania sieciowego.
Wieloletnia praca w branży przyczyniła się do powstania serii rozwiązań skierowanych do klientów biznesowych. Autorskie oprogramowanie Mentat, początkowo będące systemem zarządzania treścią (ang. CMS), zostało rozbudowane o system sprzedaży internetowej, system rezerwacji on-line, repozytorium plików, system pracy grupowej, systemy logistyki wspomagającej dystrybucję i wiele innych. Rozwijaniem tych rozwiązań zajmuje się firma powołana do tego celu w 2008 roku. Agencja Interaktywna dP Internet z siedzibą w Krakowie, zajmuje się kompleksową realizacją celów sprzedażowych spółek B2B i B2C projektując, budując i promując serwisy i sklepy internetowe, a także wortale, dedykowane aplikacje i usługi sieciowe.
Działalność Pawła nie skupia się jednak wyłącznie wokół realizacji projektów. 5 lat stałej współpracy z czasopismami dla web developerów i web designerów to ogromne wyzwanie merytoryczne i wiele zrealizowanych z pasją tematów numeru. Próba podzielenia się ze środowiskiem najlepszymi praktykami zaowocowała ponad 50 publikacjami z dziedziny programowania aplikacji internetowych w technologiach XHTML, CSS, JavaScript, PHP, Ruby, przy wykorzystaniu takich technik i frameworków MVC jak AJAX, Ruby on Rails, ZendFramework, włącznie z zagadnieniami użyteczności (ang. Usability) oraz funkcjonalności, tematami dot. designu, kwestii sprzedaż w Internecie itp.
Artykuły publikowano w takich magazynach jak: Magazyn Internet wydawnictwa AVT-Korporacja, phpSolutions wydawnictwa Software, Internet Maker wydawnictwa AVT-Korporacja, .PSD (Photoshop) wydawnictwa Software (spis publikacji). Wszystkie publikacje ukazały się w języku polskim. Artykuły wyd. Software były także publikowane w językach hiszpańskim, francuskim, włoskim i niemieckim na odpowiadających im rynkach.
Zwieńczeniem pracy redakcyjnej jest książka opublikowana w lutym 2007 nakładem wydawnictwa Helion. "Jak zarabiać w Internecie. Poradnik dla przedsiębiorczych webmasterów" to książka dedykowana tym, którzy chcieliby stworzyć serwis internetowy, który w krótkim okresie czasu zacznie przynosić dochody. Książkę podzielono na trzy części. Pierwsza część książki porusza metody zarobkowania na witrynach internetowych. Lecz by zarabiać nie wystarczy posiadać witryny. Należy ją stworzyć w sposób zgodny ze sztuką i wypromować. Taki jest przekaz drugiej części książki, która opisuje inżynierię tworzenia witryn internetowych, włączając w to użyteczność, funkcjonalność, copywriting, marketing oraz analizę statystyk. Trzecia, ostatnia część książki to przykładowe wdrożenia rozwiązań zarobkowania na stronę www. Poradnik spotkał się z bardzo przychylnymi opiniami czytelników oraz prasy (o książce).
Obecnie Paweł odpowiada w dP Internet za zarządzanie rozwojem projektów klientów kluczowych. Firma dP Internet pomaga spółkom B2B i B2C skutecznie wejść na rynek internetowy, budując przewagę konkurencyjną przez zestaw skoordynowanych działań (dedykowany design, software i marketing). Tworzymy:
Promujemy innowacyjność w e-biznesie, automatyzując procesy sprzedażowe i produkcyjne. Kontakt.
Copyright © 2024 by Paweł Grzesiak. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.